Sider

torsdag den 9. maj 2013

Lykken er som en fugl

"Lykken er som en lille fugl, der flyver og kommer tilbage, gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle dage."

Lykken er meget flyvende, man skal nyde den når man har den, for man ved ikke hvornår man mister den, men så kan dem måske komme lige så hurtigt igen.
Lykken kan være i de mindste ting, hvor man ikke regner med det.
Når man har fundet lykken, så skal man huske det og gemme det i sit hjerte, for når lykken forsvinder ud af sit liv, så har man altid den lykke som man har gemt i sit hjerte, som minder en om de gode stunder, når man så holder fast i de gode stunde, så virker tiden måske ikke så lange indtil at lykken kommer igen.
At man bliver mødt med et smil fra en anden, det kan også være lykken, måske endda en fremmede der smiller til en, det kan også være lykke.
Lykken kan være hvis en barn tager fat i min hånd, selv om at barnet ikke kender en, så får man en lykkens glæde, fordi man kan hjælpe og støtte det barn.

2 kommentarer:

  1. Det er sandt. Jeg trængte lige til at blive mindet om det, tror jeg.
    Jeg vil iøvrigt lige sige, at jeg følger din blog og synes, at du skriver meget spændende. Glæder mig til mere. Venlig hilsen Alice

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger det også selv, for lykken kommer og går, nogle gange er det længe væk, men der er jo også mange fugle der tager på træk om vinteren, hvor mange har det skidt.
      Så gælder det også om at tænke på det positive ting i de perioder hvor lykken ikke er der, så kan man jo godt opleve gode ting alligevel.

      Slet