Sider

onsdag den 1. maj 2013

Gå tur - mindst ti minutter

Den 15 april 2012 bestemte jeg mig for, at gå en tur hverdag på minimum ti minutter, hvilket jeg har gjort lige siden, alt efter hvor meget tid jeg har bliver turen måske meget længere end ti minutter, men de er alle sammen på mindst ti minutter.
Den længste tur jeg har gået er på 108 minutter og det var lørdag den 27 april 2013, jeg gik 11895 skridt på de 108 minutter.
Det kan være svært at komme i gang med det i starten, men når man har gjort det i et par uger, så er det blevet en vanesag og så kan man nærmest ikke undvære det.
Nu nyder jeg at komme ud hverdag, hvilket min hund, Stella, også nyder.

Jeg har valgt at gå i naturen, jeg kunne ikke tænke mig at snuppe løbebåndet i motionscentret, da jeg føler mig inde lukket, ved at gå i naturen føler jeg mig fri, jeg kan følge med i naturens ændring, de fire årstider fremstår på hver deres måde, man kan følge dem og deres plusser og minusser.
Det kan være glat om vinteren, men det skønne snelandsskab er meget dejlig at gå i og er meget flot, foråret hvor træerne springer ud og alt spire frem og selv om det blæser, så går man bare lidt hurtigere, så får man varmen.
Sommeren med alle de blomster der springer ud og måske finder man nogle bær på vejen, som man kan spise, efterårets farver hvor man tænker at alt er brunt, det er der også meget der er, men der er også mange gule, røde og orange farver, hvilket er smukt.
Alt det man se, samtidig er der naturens egne dyr, fuglene der pipper, rådyrene der står i skjul og græsser, gæs og egern, der er så mange dyr.
Hvem vil så på et løbebånd, når man kan få alt dette i naturen?


I dag den 3 maj var det en herlig solskinsdag på min gåtur igennem skoven, jeg nød varmen fra solen.

 
 
6 maj:
Nu er bøgen begyndt at blive grøn i toppen. Nyder stadig mine daglige gåture. I dag dog ved Horsens havn/fjord, men skønt alligevel.
 
 
9 maj:
Har været ude på min gå tur, 38 minutter blev det til i alt i dag. Mødte blandt anden to ryttere og en enkelt hestevogn. Selv om det er overskyet nu, så var der solskin da jeg gik.
Nyder sådan forårs kommen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar: